19 marzec 2015

Pracuję tak, jak chcę — u siebie. Wreszcie!


Czy jestem niepokorny? Możliwe. Z perspektywy czasu coraz bardziej widzę, że nie umiem się dostosowywać do zasad, których nie rozumiem bądź nie akceptuję. I dzisiaj nie uważam tego za wadę, choć przez wiele lat pracy jako HR Manager w różnych firmach zadawałem sobie pytanie, co jest ze mną nie tak. No bo w każdej firmie po pewnym czasie czułem, że to nie jest miejsce dla mnie. A że nie potrafię cicho siedzieć, gdy dzieją się rzeczy złe, prędzej czy później dziękowałem prezesowi za współpracę.

13 marzec 2015

Porzuciliśmy etat, by rozwinąć skrzydła!

 

Co mówią nasi znajomi? Że teraz mamy dużo więcej wolnego czasu no i oczywiście zarabiamy miliony! A, i że wszystko możemy odpisać od podatku. No i że pewnie lada moment pobudujemy domy a nasze dzieci będą się kształciły w prywatnych szkołach.

A jak jest naprawdę? Od półtorej roku pracujemy minimum 12 godzin na dobę. Zajmujemy się w firmie wszystkim: od zakupu papieru do drukarki, poprzez kontakty z podwykonawcami i spotkania z klientami aż po planowanie i kreowanie ogólnopolskich kampanii marketingowych. W chwilę musieliśmy posiąść wiedzę z zakresu księgowości, finansowania, podatków choć nasza firma nie świadczy takich usług.

21 luty 2015

Bądź liderem

 

Prowadząc biznes kierujesz się pewną wizją i misją, której zadaniem jest podtrzymanie motywacji w realizacji poszczególnych celów. Ponieważ jest to Twój projekt, starasz się jak możesz, by rozwijał się dynamicznie, przynosząc określone korzyści. O ile Twoje starania są oczywiste, o tyle utrzymanie wysokiej motywacji w podległym zespole może być wyzwaniem.

24 luty 2015

Czy odprawy są pomocne w budowaniu zespołu?

 

Odprawy to codzienne spotkania z podległym zespołem. Pomogą w sprawdzeniu tego co się dzieje w firmie i w tworzeniu dobrej atmosfery w zespole, ponieważ oczyszczają atmosferę, podnoszą na duchu, pomagają w monitorowaniu działań, są inspirujące, dają poczucie wspólnoty.

17 luty 2015

W jaki sposób dzielić się wiedzą?

 

Dlaczego warto zastanowić się nad tym pytaniem? Z bardzo prostego względu. Jeśli dzielisz się wiedzą, pokazujesz, że chcesz budować świadomość swoich odbiorców, dbasz o nich i nie chowasz wszystkich informacji dla siebie. To sprawia, że ludzie zaczynają odbierać cię jako eksperta i darzą zaufaniem. Jak więc pokazać światu to, co masz do przekazania? Mamy kilka sposobów.