Pani Joanna Borucka, właścicielka firmy Katolog Marzeń, od siedmiu lat spełnia nawet najbardziej zwariowane marzenia swoich klientów. Nie byłoby to możliwe bez zgranego zespołu pracowników, uważnego słuchania klientów i wychwytywania ich potrzeb oraz olbrzymiego zaangażowania w pracę. 

 

Prowadzi Pani firmę już kilka lat. Jakimi najważniejszymi radami podzieliłaby się Pani z początkującymi przedsiębiorcami?
Tak, Katalog Marzeń w tym roku hucznie obchodził swoje 7. urodziny – zaplanowaliśmy specjalny event, zaprosiliśmy przyjaciół naszego serwisu, partnerów i wspólnie świętowaliśmy sukces. Myślę, że najważniejszą radą dla początkujących przedsiębiorców jest to, żeby się nie poddawać i być pewnym swoich celów. Początki nigdy nie są łatwe, ale dzięki własnej mobilizacji i otoczeniu się właściwymi ludźmi wszystko jest możliwe.

Jak uniknąć rutyny w tym, co się robi od dłuższego czasu?
Prowadzenie własnego biznesu to wyzwanie i sztuka zarazem. Żeby firma prężnie działała po prostu nie można sobie pozwolić na rutynę – należy się wciąż edukować, szkolić, testować różne rozwiązania i wdrażać zaczerpnięte doświadczenia w działania biznesowe. Tu naprawdę nie ma czasu na rutynę.

Co jest dla Pani inspiracją w działaniu?
Myślę, że przede wszystkim sama idea mojej firmy. Katalog Marzeń pomaga w realizacji marzeń, wywołuje uśmiech na twarzy i pozwala kolekcjonować wspomnienia. Dawanie radości jest inspirujące i mobilizuje do działania.

Czy ma Pani sposób na dobry, zmotywowany i zgrany zespół?
Tak się składa, że na pokładzie mojej firmy mam naprawdę wspaniałych pracowników. Zespół jest zgrany, bo wspólnie się o to staramy. A pomagają w tym wyjazdy integracyjne, podczas których testujemy usługi z naszej oferty, wspólne lunche w godzinach pracy, zespołowa aktywność fizyczna między innymi podczas biegów firmowych, świętowanie urodzin i innych radosnych wydarzeń, a także cotygodniowe spotkania, na których omawiamy sprawy biznesowe, dzielimy się swoimi sukcesami i zespołowo stawiamy czoła wyzwaniom. W biurze panuje przyjacielska czy nawet rodzinna atmosfera, która zdecydowanie pomaga w pracy i utrzymywaniu dobrych relacji.

Sposobem na rozwój w Państwa przypadku jest wąska specjalizacja czy może poszerzanie usług?
Katalog Marzeń specjalizuje się w realizacji marzeń, a ponieważ ludzkie marzenia sięgają gwiazd, po prostu musimy pracować nad poszerzaniem naszej oferty. Aktualnie możemy pochwalić się ponad tysiącem atrakcji podniebnych, motoryzacyjnych, relaksacyjnych, degustacyjnych i aktywnych. Od lotu szybowcem i skoku ze spadochronem, przez jazdę samochodami rajdowymi, gokarty i off-road, aż po masaż czekoladowy, romantyczną kolacje, kursy kulinarne, degustację alkoholi, paintball, naukę gry w golfa, przygodę na strzelnicy i inne. Nasza oferta rośnie, a napędzają ją marzenia naszych klientów.

Czy Pani zdaniem dla klientów mają znaczenie wartości, jakie wyznaje dany przedsiębiorca?
Oczywiście. Zgodnie z deklaracją programu Firma z zasadami działamy z pozytywnym nastawieniem do innych, staramy się kierować dobrem, szacunkiem, uczciwością, lojalnością i zaufaniem, aby tworzyć jak najlepsze relacje międzyludzkie. Odnosi się to zarówno do partnerów biznesowych i współpracowników, jak i klientów. I z całą pewnością nie jest to bez znaczenia, bo już nie raz całe dobro do nas powróciło – warto!

Co daje Pani największą satysfakcję z prowadzonego biznesu?
Momentami ogromnej satysfakcji są zdjęcia przesyłane przez naszych klientów przedstawiające realizację zakupionych u nas voucherów. Na tych zdjęciach widać ogromną radość i szczęście, co od razu budzi uśmiech i na naszych twarzach. Od strony stricte biznesowej bardzo satysfakcjonujący jest ciągły wzrost firmy i pozytywne efekty stale wprowadzanych różnorakich zmian. Bardzo mnie cieszy także zgranie naszego zespołu i to, że pracownicy z przyjemnością przychodzą do pracy.

Czy Pani zdaniem biznes i wartości chrześcijańskie idą w parze?
W mojej ocenie wartości, którymi się kierujemy – i które są zapisane w manifeście Firmy z zasadami – mają wymiar ponadreligijny. Są to wartości uniwersalne, stojące u podstaw człowieczeństwa. I tak – jak najbardziej idą w parze z biznesem. Jest takie powiedzenie: "Dobro powraca". Już wielokrotnie mieliśmy okazję się przekonać, że tak dzieje się także w działaniach biznesowych. A czego sobie życzę na następne lata? Przede wszystkim coraz więcej uśmiechniętych klientów oraz zadowolenia partnerów ze współpracy z nami i dalszego rozwoju zgranego zespołu.

Dziękuję za rozmowę!

Wywiadu udzieliła nam Pani Joanna Borucka z firmy Katalog Marzeń: www.katalogmarzen.pl

Zobacz więcej artykułów na blogu
Obserwuj

Dodaj komentarz