Czy też masz poczucie, że na nic nie starcza Ci czasu? Sprawy związane z prowadzeniem firmy – zarówno decyzje strategiczne jak zwykłe codzienne, załatwianie wszelkiego rodzaju formalności, rozmowy z pracownikami, klientami, planowanie wprowadzenia nowych produktów… Zadania można by wymieniać bez końca. Czasu tylko dla siebie brak, a tymczasem wszyscy mądrzy trąbią, by regularnie uczestniczyć w spotkaniach networkingowych. Ale kiedy?! I w sumie… po co?

Networking już na stałe wpisał się w listę działań polskich przedsiębiorców. Bez względu na branżę, zawodowe doświadczenie czy rozmach działania, jest doskonała formą poszerzania kontaktów zawodowych, zdobywania wiedzy i śledzenia nowych trendów. Netoworking to nic innego, jak spotkania ludzi prowadzących własną działalność. Najlepiej, jeśli te spotkania mają ścisłą, dobrze zaplanowaną formę. Idealnie, jeśli spotkanie networkingowe jest moderowane i prowadzone przez doświadczonego networkera.

Wymiana kontaktów
Ideą networkingu jest pozyskiwanie i utrzymywanie wartościowych oraz trwałych kontaktów biznesowych. Spotkania służą wymianie doświadczeń, polecaniu sobie zaufanych podwykonawców czy współpracowników. To, co ważne, to obustronna korzyść – ze spotkania networkingowego każdy wychodzi bogatszy o informacje i znajomości.

Ważny „wodzirej”
Dobre spotkanie networkingowe powinno być moderowane przez doświadczonego, charyzmatycznego networkera. To ktoś w rodzaju „wodzireja”, który doskonale potrafi łączyć uczestników spotkania. Powinien mieć świetną pamięć, szerokie znajomości, być kulturalny i obyty. Z jednej strony powinien być charyzmatyczny, z drugiej – nie powinien zdominować spotkania i w odpowiednim momencie umieć zejść na drugi plan.

Konkursowe wizytówki
Kluczem do sukcesu na spotkaniu networkingowym jest otwartość uczestników, umiejętność słuchania a także ciekawego opowiadania o własnym biznesie. Trudno tutaj będzie się odnaleźć osobom zamkniętym w sobie. Dlatego, jeśli prowadzisz biznes a nie lubisz tłumów, wyślij na spotkanie któregoś z menedżerów. Zwykle spotkanie trwa godzinę do trzech – jeśli towarzyszą mu dodatkowe prezentacje. Uczestników powinno być kilkudziesięciu. Ważne, by wykorzystać spotkanie na poznanie maksymalnie dużej liczby osób. Rozmowa z jedną osobą nie powinna trwać dłużej niż kilka minut i zawsze powinna zakończyć się wymianą wizytówek. Niejednokrotnie networkerzy organizują konkursy – wygrywa ten uczestnik, który zbierze najwięcej wizytówek. Kluczem do udanej rozmowy z innym przedsiębiorcą jest pytanie „W czym mogę Ci pomóc”? Zdecydowanie ułatwia ono właściwe potoczenie się dialogu i owocnej wymiany informacji.

Zobacz więcej artykułów na blogu
Obserwuj

Dodaj komentarz