Żeby nie wypaść z rynku, trzeba być przede wszystkim na bieżąco z tym, co robi konkurencja. Trzeba też śledzić nowinki dotyczące branży, w której się działa. Bez względu jednak na prowadzoną działalność, ważne jest nadążanie za trendami marketingowymi. Bo nawet jeśli przedsiębiorca decyduje się na powierzenie usług marketingowych zewnętrznej agencji, to i tak powinien wiedzieć, jak działają poszczególne narzędzia, jaka jest ich skuteczność i jak je najlepiej wykorzystywać. Tylko skąd czerpać wiedzę na ten temat? Okazuje się, że jest sporo szkoleń dostępnych bezpłatnie – trzeba tylko mieć oczy i uszy szeroko otwarte.

Nie znam przedsiębiorcy, który choć raz nie zawiódł się na działaniach wynajętej agencji marketingowej. I nie mam tu na myśli celowego nierzetelnego prowadzenia kampanii. Często rozczarowanie wynika z braku porozumienia między właścicielem firmy a agencją. Przedsiębiorca, który nie zna narzędzi marketingowych i tego, co można dzięki nim osiągnąć, może mieć trudności w precyzyjnym wyrażeniu tego, czego od agencji oczekuje. Zdarza się, że krępuje się dopytać. Pracownik agencji z kolei może nie mieć czasu, by dokładnie wyjaśnić wszystkie szczegóły. Tak powstaje błędne koło. Jeśli bowiem cele i oczekiwania klienta nie zostały jasno określone, to marketerom bardzo trudno je spełnić. Pora więc, by wpisali Państwo szkolenia marketingowe na stałe w swój kalendarz. A jeśli dobrze się rozejrzycie, okaże się, że bezpłatnych i wartościowych szkoleń szkoleń jest naprawdę sporo. Jedyne, co trzeba będzie zainwestować, to swój czas.

Parki technologiczne i strefy start-up
W każdym większym mieście funkcjonują specjalnie, nowoczesne instytucje wspierające przedsiębiorców – nie tylko tych początkujących. We wszelkiego rodzaju parkach naukowo-technologicznych, strefach start-up, stowarzyszeniach zrzeszających ludzi biznesu, systematycznie odbywają się bezpłatne warsztaty i konferencje dla przedsiębiorców. Niejednokrotnie są one prowadzone przez agencje marketingowe, które w ten sposób docierają do swoich potencjalnych klientów. Dla agencji to doskonała forma promocji, dla przedsiębiorcy – nie tylko okazja, by zdobyć wiedzę, ale także by poznać konkretną agencję i ludzi, którzy ją reprezentują.

Social media
Media społecznościowe, a przede wszystkim Facebook, do doskonałe miejsce, gdzie można zdobyć informację o bezpłatnych warsztatach. Coraz częściej to także miejsce, gdzie można odbyć szkolenie. Tutaj również marketerzy dzielą się swoją wiedzą organizując bezpłatne webinary. To doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców z mniejszych miejscowości. Warto obserwować fejsbukowe profile największych lub najpopularniejszych agencji marketingowych. To one najczęściej prowadzą szkolenia na Facebooku. Podczas takiego webinaru można zadawać pytania, radzić się innych uczestników a nawet poprosić o indywidualną konsultację.

Blogerzy i vlogerzy
Poza Facebookiem również znajdziecie sporo bezpłatnej wiedzy. Zorientujcie się, jakie są najpopularniejsze blogi dotyczące zagadnień marketingowych. Zacznijcie od tych, których autorzy piszą najbardziej przystępnym językiem. Regularnie odwiedzajcie bloga i gromadźcie prezentowaną tam wiedzę. Niejednokrotnie blogerzy również organizują darmowe szkolenia. Mogą one mieć także formę wideokonferencji. Jeśli wam wygodniej, róbcie notatki i zrzuty ekranowe. Oczywiście wszystkie rady i rozwiązania marketingowe warto osobiście przetestować. Bo przecież praktyka czyni mistrza!

Zobacz więcej artykułów na blogu
Obserwuj

Dodaj komentarz