Pani Fatima Zblewska jest w programie "Firma z zasadami" już kolejny rok. Prowadzi w Gdańsku agencję eventową VIP EVENT. Jak sama podkreśla, w jej branży nie ma rutyny a każde zlecenie to nowe wyzwanie i kreatywne działania. I choć organizacja dużych imprez eventowych jest stresująca i bardzo czasochłonna, Pani Fatima bardzo dba o to, by współpracownicy czuli się szanowani i doceniani, a po realizacji zadania mieli poczucie dobrze wykonanej pracy.

 

Prowadzi Pani firmę już kilka lat. Jakimi najważniejszymi radami podzieliłby się Pani z początkującymi przedsiębiorcami?
Przede wszystkim, tym, że w prowadzeniu firmy należy być cierpliwym i wytrwałym. Prowadzenie własnej działalności ma dużo plusów, ale nie jest też tak, że praca sama się wykona i że nie trzeba przy niej chodzić. To trochę jak z uprawą ogrodu. Nie wystarczy zasiać ziarno, by wyrósł z niego piękny krzew. Myślę, że młodzi przedsiębiorcy chcieliby natychmiastowego efektu, dużych klientów i projektów, a to niestety tak nie działa, albo zdarza się niezmiernie rzadko.

Jak uniknąć rutyny w tym, co się robi od dłuższego czasu?
Przyznam szczerze, że ja nie wiem co to rutyna, ze względu na branżę w jakiej działam. Branża eventowa jest niezwykle dynamiczna, nie ma dwóch takich samych wydarzeń. Nawet jeśli jakiś event robimy cyklicznie, to jednak każdy z nich różni się od poprzedniego. Na pewno ważne jest to, by obserwować, co się dzieje dookoła i odpowiednio szybko reagować. Obserwować trendy i dostosowywać ofertę do nich, lub jeszcze lepiej – samemu te trendy wyznaczać.

Co jest dla Pani inspiracją w działaniu?
Inspirują mnie ludzie – przedsiębiorcy, biznesmeni. Lubię ich obserwować, słuchać. Czytam biografie ludzi sukcesu i staram się czerpać z nich jak najwięcej dla siebie. Jeżeli odnieśli sukces, zastanawiam się, jak ich strategie mogę przełożyć na swoją firmę.

Czy ma Pani sposób na dobry, zmotywowany i zgrany zespół?
Obecnie jestem na etapie rozbudowy zespołu, więc zobaczymy, jak mi pójdzie. Zatrudniam hostessy i promotorów do poszczególnych akcji, gdzie wielokrotnie koordynowałam pracę zespołu składającego się od kilku do kilkudziesięciu osób. Moją receptą na sukces jest chyba traktowanie współpracowników jako równych sobie. Odnoszę się do nich z szacunkiem i uprzejmością. Zawsze też staram się ich chwalić i dziękować im, kiedy dobrze wykonali swoją pracę. Myślę, że to ważne i chcę, by czuli się docenieni.

Sposobem na rozwój w Pani przypadku jest wąska specjalizacja czy może poszerzanie usług?
Początkowo wydawało mi się, że im szerszy asortyment tym lepiej, bo będzie przyciągać różnorodnych Klientów. Z czasem jednak mój punkt widzenia się zmienił i uważam, że nie można być „od wszystkiego”. Nasza oferta została zawężona, ale mogliśmy przez to skupić się na tym, co naprawdę chcemy robić i oferować naszym Klientom jeszcze wyższy poziom tych usług.

Czy Pani zdaniem dla klientów mają znaczenie wartości, jakie wyznaje dany przedsiębiorca?
Myślę, że zdecydowanie tak. I nie tyczy się to tylko Klientów, ale również partnerów biznesowych. Są też pewne zachowania, które mnie osobiście rażą we współpracy, bądź przy próbach jej nawiązania, dlatego jestem na etapie tworzenia Kodeksu Dobrych Praktyk VIP EVENT, aby móc w jasny i klarowny sposób przekazać wartości, jakie wyznajemy jako firma, czym się kierujemy i co w naszej ocenie jest niedopuszczalne. Niestety jest wielu nieuczciwych pseudoprzedsiębiorców, którzy próbują naciągać, wymuszać coś, czy oczekiwać Bóg wie czego za najniższe stawki. Nie chcemy i nie musimy współpracować ze wszystkimi. Szukamy Partnerów biznesowych, którzy wyznają te same wartości co my, bo wtedy współpraca jest o niebo łatwiejsza i przyjemniejsza.

Co daje Pani największą satysfakcję z prowadzonego biznesu?
Myślę, że efekty, które nierzadko po długich przygotowaniach nabierają realnego kształtu. Kiedy po evencie mogę usiąść spokojnie i powiedzieć: „Udało się!” – wtedy schodzi ze mnie cały stres i napięcie, jakie towarzyszą podczas przygotowań. Ustępują miejsca ogromnej fali satysfakcji i zadowolenia z siebie. To taki pozytywny zastrzyk mocy, kiedy czujesz, że możesz wszystko!

Czy Pani zdaniem biznes i wartości chrześcijańskie idą w parze?
Raczej nie mieszałabym religii z biznesem i odwrotnie.

Dziękujemy za rozmowę!

Wywiadu udzieliła nam Pani Fatima Zblewska, właścicielka firmy VIP EVENT z Gdańska. Adres firmy: Olivia Business Centre, O4, Al. Grunwaldzka 472, Gdańsk
Strona internetowa firmy: www.vipevent.com.pl 

Zobacz więcej artykułów na blogu
Obserwuj

Dodaj komentarz